Manifestació a València exigeix l’embargament d’armes a Israel pel Genocidi Manifestació a València exigeix l’embargament d’armes a Israel pel Genocidi
Camp de Túria - Notícies -
Sant Antoni, L'Eliana, Bétera, Riba-roja, Pobla de Vallbona, Serra, Benissanó, Olocau, Llíria, Gàtova, Nàquera, Vilamarxant......

Hui es Dimecres 23 d'abril del 2025
Seccions del Crònica

Pots buscar açí en el diari

Manifestació a València exigeix l’embargament d’armes a Israel pel Genocidi


#Valencia #PalestinaLibre


La marxa, impulsada per la xarxa RESCOP, ha reclamat al Govern espanyol la fi de les relacions amb Israel i l’embargament d’armes, en una acció que suma 23 mobilitzacions a la ciutat des de 2023.

Una nova manifestació ha tingut lloc este dissabte a València per a exigir al Govern espanyol “l’embargament d’armes a Israel” i la fi de les relacions amb este estat. La convocatòria ha eixit des de la plaça de l’Ajuntament a les 12.10 hores i ha finalitzat a la plaça de la Mare de Déu.

La protesta ha estat organitzada per la Xarxa Solidària contra l’Ocupació de Palestina (RESCOP) i representa la tretzena marxa a la ciutat des de l’any 2023. Sumant les concentracions, el total de mobilitzacions realitzades ascendeix a 23.

Jorge Ramos, portaveu de la campanya Boicot, Desinversions i Sancions (BDS) País Valencià, ha subratllat el caràcter persistent de la protesta: “Seguirem mobilitzant-nos fins que s’adopten estes mesures. És una mobilització històrica: mai hi havia hagut tantes ciutats, tants pobles, tants mesos seguits mobilitzant-se per una causa de solidaritat internacional”.

Una gran pancarta amb el lema “Fi al genocidi. Boicot a Israel” ha obert la marxa. Participants han mostrat cartells amb missatges com “No deixeu que el món mire cap a un altre costat. 208 periodistes assassinats per Israel”, “Per què li diuen ‘conflicte’ quan és un genocidi” i “Eurovisió rentant el genocidi a Palestina. Boicot a Israel”, entre altres.

Al llarg del recorregut han ondejat banderes palestines, s’han mostrat kufiyes i moltes persones portaven les mans tenyides de roig, com a símbol de la sang vessada. Entre les consignes corejades s’han sentit frases com “Des del riu fins a la mar, Palestina vencerà” i “Netanyahu a tribunal, sionista criminal”.

Ramos ha afegit que “el genocidi continua. És el pitjor genocidi que hem vist al segle XXI, el més documentat audiovisualment per les pròpies víctimes i els seus botxins, i l’únic retransmés en directe durant més d’un any i mig a milions de dispositius mòbils. I continuem exigint el boicot a Israel”.

En la seua intervenció, ha denunciat també que “ara mateix un genocidi pot tindre lloc de manera totalment impune, mentre els qui es proclamen defensors de la democràcia i els drets humans en són còmplices”, i ha insistit que “la causa palestina és, hui més que mai, la causa de la humanitat”.

La manifestació ha inclòs referències a l’autorització per part d’un jutge dels EUA per deportar Mahmud Jalil, activista palestí detingut després de participar en protestes a la Universitat de Columbia. Segons Ramos, este fet s’inscriu en “una ona neofeixista i d’extrema dreta mundial, amb Donald Trump com a referent”.

Una altra participant, Malak Samim, ha denunciat que “el 18 de març Israel va trencar l’alto el foc” i ha afirmat que “estem ací per cridar que no han respectat res del que es va acordar”. Paula, també present, ha remarcat que “el poble palestí pateix per coses de les quals no té cap culpa. Hi ha gent innocent morint i hem de fer alguna cosa”.

Durant la lectura del manifest s’ha denunciat el pas de vaixells militars per ports espanyols com part de la campanya “Stop vaixells de la mort”. Concretament, s’ha alertat del trànsit dels bucs Maersk Detroit i Nexoe Maersk, carregats amb peces per a avions F-35, cap a Israel.

Des de BDS PV han afirmat que “estos dos bucs formen part directa de la cadena logística del subministrament militar que alimenta el genocidi a Palestina” i han exigit al Govern espanyol que “impedisca el trànsit d’armes cap a Israel i decrete un embargament d’armes”.

Finalment, s’ha fet una crida a sindicats i personal portuari perquè no col·laboren amb vaixells implicats i s’ha apel·lat a la societat a organitzar-se “per denunciar el paper còmplice dels ports”.

 


Publicat per Àgora CT. Col·lectiu Cultural sense ànim de lucre per a promoure idees progressistes Pots deixar un comentari: Manifestant la teua opinió, sense censura, però cuida la forma en què tractes a les persones. Procura evitar el nom anònim perque no facilita el debat, ni la comunicació. Escriure el comentari vol dir aceptar les normes. Gràcies

Cap comentari :

BlueSky Mastodon NotaLegal