#LEliana #MesdelLlibre
Compartir la lectura mentre es reflexiona sobre el futur del planeta és l’eix de la proposta cultural d’abril a l’Eliana.
Una fira, tallers escolars, projeccions i activitats lúdiques formaran part d’una programació que integra l’amor pels llibres amb la defensa de la sostenibilitat.
L’Eliana viurà durant el mes d’abril una intensa programació cultural i educativa amb motiu del Mes del Llibre 2025. Sota el lema “El món és la nostra casa. Reciclem per cuidar-lo”, el municipi combinarà el foment lector amb accions de sensibilització mediambiental dirigides a totes les edats.
Del 1 a l’11 d’abril, els centres educatius acolliran tallers de reciclatge, manualitats, art amb contenidors i escriptura creativa per a impulsar la consciència ecològica des de les primeres etapes escolars. Entre les propostes hi ha tallers impartits per alumnat de l’IES L’Eliana i una sessió a càrrec de la guionista Carolina Gómez sobre tècniques creatives per a l’escriptura.
El 2 d’abril, coincidint amb el Dia Internacional del Llibre Infantil i Juvenil, el Saló de Plens acollirà la constitució del Consell de Xiquetes i Xiquets i diverses activitats de foment lector: una gimcana literària, un certamen d’escriptura i el concurs de paraules El so de les paraules.
El dijous 3 d’abril, a les 17:30 hores, la Biblioteca Municipal rebrà el taller i contacontes La oruga glotona i altres contes, una activitat oberta al públic familiar.
La fira del llibre Llibreliana se celebrarà el diumenge 6 d’abril al Parc de la Pinada, amb activitats des de les 11:00 fins a les 14:00 hores. Hi participaran llibreries locals i associacions, i s’oferiran tallers didàctics i racons creatius per a tots els públics. A les 12:00 hores tindrà lloc l’espectacle DESFEM, de Dani Miquel, que combina música i teatre per a promoure hàbits sostenibles.
El cicle de projeccions a l’Auditori Municipal inclourà dues sessions per a l’alumnat. El dia 1 es projectarà Canvi, un documental d’Ecozine que reflexiona sobre el canvi climàtic mitjançant humor i ciència. El 15 d’abril serà el torn de Mariposas negras, film d’animació reconegut amb el Goya 2025, que retrata els efectes del canvi climàtic a través d’una història familiar.
La cloenda del Mes del Llibre arribarà el 23 d’abril amb la representació de S’ha escapat la R., de La Monda Lironda Teatre, a la Biblioteca Municipal a les 17:30 hores.
Segons ha declarat la regidora d’Educació, Eva Santafé, l’objectiu és “fomentar la lectura i la consciència ecològica entre xiquets, joves i persones adultes a través d’accions lúdiques i educatives”.
Cap comentari :