Els veïns i veïnes de la Pobla de Vallbona veuran canvis en la gestió d’un espai tan significatiu com és el cementeri municipal.
El PSPV denuncia la privatització del cementeri municipal per part del govern local, format pel PP, Centrats i Cupo, que ha tret a licitació el servei amb una dotació de més de 63.000 euros anuals.
El grup municipal socialista de la Pobla de Vallbona ha criticat la decisió de l’equip de govern, integrat pel Partit Popular, Centrats i Cupo, d’externalitzar la gestió del cementeri municipal. Segons ha assenyalat el PSPV, el consistori ha tret a licitació pública este servei per un import anual de 63.438 euros, amb un contracte inicial d’un any prorrogable fins a un màxim de quatre anualitats.
La licitació contempla que una empresa privada s’encarregue de les tasques funeràries com ara inhumacions i exhumacions, a més de la neteja i el manteniment del recinte. Entre les obligacions del contracte també s’inclouen feines de reparació i manteniment bàsic de les instal·lacions, com ara treballs de pintura, fusteria, electricitat, fontaneria o albañileria.
Així mateix, la contractació preveu la neteja general de les instal·lacions, incloent-hi els lavabos i altres espais complementaris, i la possibilitat de reforçar estos serveis en dates assenyalades, com ara la festivitat de Tots Sants.
El PSPV ha manifestat el seu rebuig a esta decisió i l’ha qualificat com una mostra de la “tendència privatitzadora” del govern local. Segons ha declarat la portaveu municipal socialista, Noemí Morales, “en els quasi dos anys de mandat, s’han dedicat a privatitzar serveis públics que fins ara es prestaven amb recursos humans i tècnics propis, amb esforç i eficàcia”.
Morales ha afegit que “la seua única obsessió és la gestió privada, una pràctica que ja ve sent habitual, perquè no creuen en la capacitat dels treballadors públics”. També ha assenyalat que, segons la seua opinió, “mentre elogien públicament els serveis municipals, amb les seues accions demostren el contrari”.
En la mateixa línia, la portaveu del PSPV ha expressat preocupació per l’impacte que pot tindre esta mesura en el personal que, fins ara, exercia estes funcions. “El contracte del cementeri se suma a altres serveis, com el d’acompanyament escolar Anem, que també han passat a mans privades, obviant la implicació del personal públic que els gestionava”, ha apuntat.
Cap comentari :